FAQ

Dobíjecí platební karta Waletka Vám umožní jednoduchý a bezpečný způsob plateb za drobnosti každodenního života. Užijte si bezpečného pohodlí a plaťte pouze do výše nabitého zůstatku na kartě v obchodech i na internetu v rozsáhlé akceptační síti MasterCard v celé České republice a zahraničí.

Před prvním použitím je nutné kartu Waletka aktivovat zde.

Před prvním použitím si kartu Waletka aktivujte na stránkách www.waletka.cz v sekci aktivace.

Pro aktivaci si připravte svoji kartu, přiložený dopis s aktivačním kódem a svůj mobilní telefon.

Aktivace probíhá ve třech krocích:

  1. identifikace platební karty a zadání aktivačního kódu (kód je uveden v dopisu společně s PIN kódem)
  2. vyplnění kontaktních údajů (jméno, příjmení, datum narození, trvalá adresa + email) a  telefonního čísla, které je ověřeno SMS zprávou
  3. volba hesla do internetové samoobsluhy

Díky aktivaci budete moci kartu používat a zároveň budete mít přístup do internetové samoobsluhy, kde získáte:

  • přehled o platbách a zůstatku na kartě
  • možnost úprav limitů a povolených plateb
  • možnost okamžitě dobít kartu z jiné platební karty
  • možnost změnit PIN kód
  • a další funkce

 

Platba nebo výběr hotovosti z bankomatu pomocí dobíjecí karty Waletka probíhá bezpečně zadáním PIN kódu. PIN naleznete na bezpečnostní nálepce v dolní části dopisu, který je součástí balení karty. Po přečtení PIN kódu a jeho zapamatování doporučujeme tento dopis uschovat na bezpečném místě, protože údaje v něm uvedené budete potřebovat mimo jiné i při komunikaci se zákaznickou linkou a pro další důležité úkony s kartou.

Výběry z bankomatu jsou možné jen pro zákaznickou úroveň Aktivovaná karta s maximálními limity

Aktivace a vedení dobíjecí platební karty je zdarma, stejně jako veškeré platby v obchodě i na internetu. Informace o poplatcích spojených s používáním karty naleznete na internetových stránkách www.waletka.cz v sekci ceník.

Dobíjecí platební karta Waletka má tři možné zákaznické úrovně limitů. Vše o limitech naleznete v sekci Limity.

Dobíjecí platební kartu Waletka lze dobíjet opakovaně následujícími třemi způsoby:

 

1. V hotovosti na SAZKA terminálu.

Stačí obsluze předložit kartu Waletka a zvolenou částku pro dobití.

Dobití tímto způsobem je okamžité a stojí 25 Kč.

 

2. Bankovním převodem s údaji na zadní straně platební karty:

Ve svém internetovém bankovnictví nebo v bance zadejte platební příkaz v požadované výši s následujícími údaji:

• číslo bankovního účtu: 602 0808 602/0800

• variabilní symbol: osmimístný kód, který je uveden na zadní straně karty.

 

Dobití trvá 1-3 pracovní dny a stojí 25 Kč.

 

3. Jinou platební kartou* v internetové samoobsluze
 

  1. Vstupte na stránky www.waletka.cz v sekci samoobsluha a přihlaste se do internetové samoobsluhy heslem zvoleným při aktivaci karty Waletka.
  2. klikněte na odkaz „Dobít kartu".
  3. Zadejte požadovanou částku pro dobití .
  4. Otevře se „platební brána“, kde vyplníte údaje z jiné platební karty, tj. 16ti místné číslo karty, dobu platnosti karty a CVV kód ze zadní strany karty.
  5. Následně budete vyzváni k zadání jednorázového kódu, který přijde formou SMS.
  6. Vaše karta Waletka bude dobita okamžitě po potvrzení zadaných údajů.

 

Dobití tímto způsobem je okamžité a stojí 25 Kč.

 

Pro dobití lze použít pouze kartu s 3DSecure vydanou v ČR a SR

Při platbách v obchodě můžete také využít možnost bezkontaktní platby. Při platbách do výše 500 Kč se nemusíte zdržovat zadáváním PIN kódu.

 

V rámci bezkontaktních plateb je z bezpečnostních důvodů nastaven také tzv. souhrnný limit pro bezkontaktní platby, který činí 2 000 Kč. V případě překročení tohoto limitu není možné platbu dokončit a je nutné vložit kartu do platebního terminálu a zadat PIN kód. Poté je opět možné u plateb do 500 Kč platit bezkontaktně a bez zadání PINu.

 

Bezkontaktní funkci je potřeba aktivovat první kontaktní platbou.
 

Informace o platbách a zůstatku lze jednoduše zjistit v internetové samoobsluze na stránkách www.waletka.cz v sekci Přehled. Zároveň je zde možné editovat všechny osobní údaje zadané při aktivaci, zakázat či povolit různé typy transakcí kartou nebo nastavovat limity plateb.

  1. Prostřednictvím bankomatu za poplatek 15 Kč, který je strháván ze zůstatku karty Waletka.
  2. Zasláním SMS zprávy z telefonního čísla, které bylo použito při aktivaci karty Waletka a to s textem: Zustatek variabilní symbol, (například: Zustatek 12345678) na telefonní číslo +420 736 350 115. Obratem obdržíte SMS s výší aktuálního zůstatku na kartě Waletka. Tato služba je zpoplatněna částkou 5 Kč a je strhávána ze zůstatku karty.

Kontaktní údaje zadané při aktivaci karty Waletka můžete jednoduše změnit v internetové samoobsluze na stránkách www.waletka.cz v sekci Můj profil.

Po přihlášení do samoobslužného portálu na stránkách www.waletka.cz v sekci Nastavení karty máte možnost kdykoliv zakázat či povolit platby na internetu, v obchodě nebo výběry z bankomatu.

 

 Operátor Zákaznické linky bude jednat pouze s osobou, která je držitelem karty Waletka. Pro identifikaci volajícího bude operátor požadovat:

  • číslo čárového kódu karty, které se nachází na zadní straně karty nebo variabilní symbol, který je zde také uveden 
  • bezpečnostní údaje z Dopisu s PINem, který je součástí balení karty

Kartu Waletka lze využívat již od 6 let věku dítěte, záleží na uvážení rodiče nebo zákonného zástupce, který musí s využíváním karty souhlasit a kartu aktivovat. Více informací naleznete na stránkách www.waletka.cz v Obchodních podmínkách této služby.

V případě platby v cizí měně nebo platby autorizované nejprve v českých korunách, ale nakonec zúčtované společností MasterCard v cizí měně, je na částku platby aplikován směnný kurz.

Ve chvíli provedení platby se pro výpočet používá aktuální směnný kurz, který je v případě zahraničních plateb (plateb v cizí měně) stanoven společností MasterCard z cizí měny na české koruny směnným kurzem. Tento kurz však společnost MasterCard nezveřejňuje. Při provedení platby tak dojde na vaší kartě Waletka k blokaci této částky násobené koeficientem 1,025, který eliminuje případný nedostatek peněz na kartě v čase zaúčtování platby. Následně při zaúčtování platby, k němuž standardně dochází do 2-5 dnů od provedení platby, je na platbu aplikován směnný kurz. Finální výše platby požadovaná společností MasterCard je poté násobena aktuálním kurzem publikovaným na internetových stránkách www.cardmin.cz/waletka. Debetní platba je zpracována dle aktuálního kurzu, který je tvořen vynásobením aktuálního kurzu Kč/EUR České spořitelny “ČS devizy prodej” a koeficientu 1,0125, a kreditní platba vynásobením aktuálního kurzu Kč/EUR České spořitelny “ČS devizy nákup”.

Na internetových stránkách karty Waletka je vždy zobrazen aktuálně používaný směnný kurz. Historii kurzů lze zjistit v historickém kurzovním lístku České spořitelny analogicky dle výše uvedených výpočtů.

 

V případě, že obchodník vrací peníze na vaši kartu Waletka (např. z důvodu uznané reklamace), musí tak učinit prostřednictvím vratky původní transakce (zúčtované okamžitě), nebo prostřednictvím kreditní transakce. V případě kreditní transakce bude částka připsána na kartu až po standardním potvrzení karetní asociací MasterCard, které může trvat až 3 pracovní dny. Online transakce zaslané nám obchodníkem z bezpečnostních důvodů nepotvrzujeme.

Heslo do internetové samoobsluhy jednoduše obnovíte na stránce www.waletka.cz v sekci samoobsluha pod přihlašovací tabulkou, kde naleznete odkaz „Zapomněli jste heslo?“

PIN pro kartu Waletka lze změnit v sekci Nastavení karty po přihlášení do internetové samoobsluhy nebo v libovolném bankomatu kdekoliv v ČR. Změna je zpoplatněna dle Ceníku této služby. 

 

 Neprodleně kontaktujte Zákaznickou linku na telefonním čísle 277 011 999, kde Vám rádi pomůžeme.

Službu provozuje dceřiná společnost České spořitelny, a.s., společnost MOPET CZ a.s. ve spolupráci s Českou spořitelnou. Více informací o společnosti MOPET CZ a.s. můžete nalézt na stránkách www.mopetcz.cz.

 Napište nám a my rádi zodpovíme všechny vaše dotazy.